Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

söndag 21 mars 2010

En stickad Babyfilt


Igår döptes Maja. Till den stora dagen och som ett minne för livet, så stickade jag en babyfilt till henne. Det är egen design på filten. Den dubbla mosstickningen runt om bildar en fin kant och sedan har jag gjort ett hålmönster över mittytan. Genom att sticka med aviga maskor mitt bland de räta, så ser man att det står Majas namn och födelsedatum. Denna hoppas jag ska hålla dig varm och go och att du bara ska drömma fina drömmar Maja!

7 kommentarer:

  1. Vilken helt otroligt underbar filt du gjort, du är jätte duktig.

    SvaraRadera
  2. Jag sitter och letar efter filtar till baby, tittade in på denna sida.Vilken fantastisk filt du gjort. SUVERÄNT. Snacka om minne för livet. från mormor snart.

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt! Jag letar efter mönster till filt åt det ofödda barnbarnet och fick ideer av denhär.

    Karola

    SvaraRadera
  4. Vad glad jag blir att någon blir inspirerad av det jag gjort!

    SvaraRadera
  5. Undrar över st. på filten?Jättefin!!!.))))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Storlek menar du? Det kommer jag faktiskt inte riktigt ihåg, men mitt riktmärke var nog 50 x 70 cm.

      Radera