Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

fredag 12 mars 2010

Mina Fox Faces är nu färdiga!


Nu är jag färdig med mina sockor för mars "fox faces socks". Mönstret var inte svårt att följa, men det är ett par felaktigheter i det, som är lite onödiga. Det var först efter halva första sockan, som jag förstod att jag gjort något litet misstag och det berodde helt enkelt på att text och diagram inte hänger ihop, men eftersom det inte finns någon teckenförklaring till diagrammet, så var det inte så lätt att bara utgå från detta heller. Hur som helst så ser man inte att något är felaktigt om man inte tittar noga och vet vad man ska leta efter, så jag struntade i att repa upp! Jag lägger hellre kraft och energi på något annat istället och jag tycker att de är fina precis som de är i en härlig vårlila färg.



1 kommentar:

  1. De ser fina ut! Jag har skrivit ut mönstret men inte påbörjat dem än. Är felet så enkelt att du kan beskriva det, så får du gärna skriva en rad om det. Annars chansar jag. Gillar verkligen den läckra lila färgen!

    SvaraRadera