Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

lördag 22 maj 2010

Ny garnbutik!

Det finns flera garnbutiker i Stockholm som jag gillar, men det finns också de som jag tycker är väldigt tråkiga och där det inte känns som om något alls har hänt sedan typ 70-talet. Men så fick jag ett tips om en ny garnbutik i PUB-huset - Happy Color. Så jag var bara tvungen att gå dit och titta och vilken rolig butik. Fina garner, underbar butiksinredning. Vilken stämning. Vad fräscht det kändes. Jag blir så lycklig. Dit ska jag gå nästa gång jag behöver garn och bara vill inspireras och sedan ska jag slå till på något riktigt vackert. Just nu har jag dock gett mig själv garnköpsförbud, för det börjar bli mycket i lagren nu.... Om ni har vägarna förbi så rekommenderar jag ett besök, för hela stället utstrålade inspiration, kreativitet och skönhet. Det var så långt ifrån trådkorgar man bara kan komma om ni förstår vad jag menar. Tyvärr har de ingen hemsida som visar de vackra garnerna, men där finns bilder som visar de smycken som de också säljer. Och i ärlighetens namn så tycker jag inte att ett smycke eller två brukar vara så svåra att köpa de heller ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar