Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

torsdag 10 juni 2010

En disktrasa!


Johanna sa att man kunde bli typ beroende av att sticka disktrasor och jag tror jag har blivit smittad i alla fall. Nu har jag precis stickat min fjärde disktrasa och det är faktiskt ganska kul. Nu har jag hittat en mönster som jag tycker ser ut att bli väldigt bra som disktrasemönster. Liknar en gammal skurtrasa i strukturen tycker jag ;-)

Jag har upptäckt att det är en ganska bra sak att kunna ge bort i present. Jag gav en till mamma t ex och även om hon var lite skeptiskt i början, så tycker hon nu att det fungerar jättebra! Tack Johanna för att du övertalade mig!

2 kommentarer:

  1. Vilket mönster använder du ?

    SvaraRadera
  2. Jag använder ett eget mönster. Kika på www.hildursbarnbarn.se, så hittar du det där!

    SvaraRadera