Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

onsdag 28 juli 2010

Ms Clarke

Nu har jag bestämt mig för vad jag ska göra med garnet som jag fick via Nyanseras garnklubb nu i juli. Det är det där vackra lila/rosa garnet Halo som jag visade här på bloggen för någon vecka sedan. Garnet består av 100% baby alpacka och känns precis hur gosigt och mjukt som helst att ta i. Efter mycket vånda så har jag bestämt mig för att göra en Ms Clarke. Mönster finns på Knitty. Har ännu inte bestämt mig för om jag kommer sätta pärlor längst ner på sjalen, men det behöver jag ju inte heller bestämma än, för det tar ju ett tag innan jag kommer så långt. Först hade jag tänkt att göra en Coquille shawl, men jag provstickade lite och tycker inte att jag fick till det mönstret alls. Det blev så fula maskor när jag skulle vända kilen att jag inte alls var nöjd med resultatet. Jag tycker fortfarande att den sjalen är fin, så den kanske får ligga och mogna tills jag kommit fram till något sätt att få till det som jag vill ha det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar