Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 5 juli 2010

Nu är min stickade bomullströja klar!


Nu har jag blockat och sytt ihop de sista delarna på min stickade syrénlila bomullströja. Jag provade den och den satt riktigt bra. Kan nog bli användbar nu i sommar. Kanske inte de allra varmaste dagarna, men de brukar ju vara ganska lätträknade tyvärr...

Jag har använt ett syrénlila virkgarn i ren bomull. Mönstret kommer ifrån Drops. Tröjan är stickad i en del upp till ärmhålet och sedan är fram- och bakstycke stickade var och en för sig. Det var ganska kul att sticka tröjan även om det tog en väldig tid att få den klar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar