Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 26 juli 2010

Videvik Shawl

Jag har letat runt för att hitta något fint sjalmönster. Jag köpte ju garn på Sätergläntan, ett gammelrosa ullgarn, som jag tänkte göra en sjal av. Tyckte inte att jag hittade något som passade, hur jag än letade, men så kom jag på att jag ju har boken Knitting Green av Ann Budd. Den hade jag glömt bort. Jag bläddrade lite i den och så hittade jag vad jag sökte en Videvik Shawl. Videvik betyder visst skymning på Estniska. Jag ska alltså sticka en skymningssjal.

När jag letade på nätet efter något bra foto på sjalen, så hittade jag att det t o m finns en KnitAlong på denna sjal som startade i juni. Tänk om jag hade vetat det! Klicka här, så ser ni en bild på sjalen, som den kommer se ut när den är färdig. Den är ganska tät i strukturen, men har ändå ett fint mönster och det gillar jag.

1 kommentar:

  1. Vackert namn och vackert mönster. Blir nog riktigt snyggt i gammelrosa.

    SvaraRadera