Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

torsdag 19 augusti 2010

Ju fler projekt desto mer glädje!


Jag sa som kommentar till Catarina här om dagen att mitt nya motto ska bli: "Ju fler projekt desto mer glädje" och detta motto har jag nu anammat fullt ut. Jag vet snart inte hur många pågående projekt jag har. Här är i alla fall ett. Jag fick ju ett ljuvligt Alpacka garn via Nyanseras garnklubb nu i juli. Först tänkte jag sticka en Mrs Clarke, men så fick jag tips om att göra en Laminaria istället, så då måste jag ju dra igång det projektet på en gång. Inte har jag tålamod att vänta...

1 kommentar:

  1. Det är ett utmärkt motto! Stämmer bra med min stickfilosofi. Inga krav, bara roligt och avkopplande.

    Det kommer att bli en vacker Laminaria med det där härliga garnet!

    SvaraRadera