Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

onsdag 22 september 2010

Äntligen är ett av projekten klart!


Jag tycker att jag har harvat i en evighet utan att bli klar med något av alla mina projekt. Men så igår, tack vara stickcaféet online, så blev jag äntligen färdig med min Lamina-sjal. Garnet är lite melerat jeansblått och heter Komplett. Det kommer ifrån Nyansera. Garnet är 100% superwash merino. Det var en härva på 100g som var 400 m lång och jag har säkert 100 m kvar, som jag får hitta på något annat kul med vad det lider. Lamina-sjalen hittar du på Knitty. Det är ett gratismönster, men på engelska. Det var ganska lätt att följa instruktionen tyckte jag. Sjalen blev så pass lång att jag säkert kan vira den ett par varv runt halsen om det blir lite höstkyligt. Så nu är jag redo att ta mig an lite kyligare dagar.

1 kommentar: