Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

tisdag 14 september 2010

Fler bokmärken!


Det var ju kul att göra bokmärken, så det blev några till. Först gjorde jag ännu ett bokmärksmonster, designade av virkverket. Den äldsta sonen uttryckte sedan önskan om att få ett skelettbokmärke. Kanske inte det snyggaste i historien, men man ser ju i alla fall att det är ett skelett. Den yngste sonen ville ju ha ett ninjabokmärke, som jag nämnde igår. Nu har jag ju redan gjort en ninja i helfigur, ifrån boken Virka läskigt söta figurer, så jag gjorde helt enkelt bara huvudet denna gång, och så den långa snodden som ska ligga i boken. För att väga upp det otäcka med dessa monster, skelett och ninjor, så tänkte jag att jag skulle göra en Hello Kitty, men hon blev inte alls som jag hade tänkt mig. Alledeles för kantig för att kunna likna Hello Kitty. Denna lilla katt känns mer som Maja Gräddnos, om jag ska vara helt ärlig. Så Maja Gräddnos får hon helt enkelt heta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar