Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

torsdag 2 september 2010

Pulsvärmare i september.


Jag gav upp försöket att göra augusti månads pulsvärmare. Jag fick helt enkelt inte storleken att stämma och jag kände mig inte tillräckligt inspirerad och motiverad att göra något åt det, så jag la helt enkelt ner det projektet. Det kändes ganska skönt faktiskt. Men det finns ju alltid nya projekt som man kan göra istället, så jag gav mig i kast med september månads pulsmönster istället, enkla muddar ifrån Kråkspark. Nu använder jag ett enfärgat alpackagarn, som är så där härligt mjukt och gosigt och för att då göra pulsvärmarna lite roligare, så stickar jag in en rad med pärlor på vartannat varv. Jag har hittat en pärla som går väldigt väl ton i ton med garnet, så de smälter in. Nästan lite för mycket, men när jag tar på mig mudden, så inbillar jag mig att de ska framträda lite tydligare. Har precis börjat som ni ser. Mönstret är kanonenkelt och omfattar 10 varv, sedan är det bara att anpassa antalet repetitioner efter omfånget på hand/underarm. Kanonekelt helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar