Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

onsdag 29 september 2010

Stickcafé igår kväll!


Igår var det dags igen för ett online stickcafé. Jag sprang mellan stickning, middag, nattning och allt annat som händer en vardagkväll i vår familj. Under kvällen stickade jag på min Ms Clarke sjal. Jag har nu snart gjort färdigt själva grundmönstret och då är det bara spetsen kvar, men jag tror jag stickar på en stund till. Jag har ganska mycket garn kvar och jag tycker att den ser lite för liten ut i dagsläget. Blir lite otålig, för jag hade hoppats att kunna få börja med spetsen snart, för då ska jag sticka in lite pärlor och jag är så nyfiken på att se hur det kommer att se ut. Men det är uppenbarligen så att jag får ha lite tålamod till innan det blir dags att kasta sig över spetstickandet. Vet inte om ni ser så mycket skillnad från förra gången, men det är så här som sjalen ser ut just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar