Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 27 september 2010

Tillbaka igen!

Nu är jag hemma igen efter Parisresan. Inte en maska har jag stickat och inget garn har jag köpt, men resan var helt enkelt fantastiskt rolig. Jag har kollat in mode och stickat är verkligen en stark trend, både vad gäller herr- och damkläder. Jag har även sett snygga stickade väskor. Snygga stickade koftor/jackor till dam och herr fanns bl a på GAP och United Colors of Benetton. Men det fanns även en massa snygga stickade plagg hos massor av andra klädaffärer. Det som dominerade var kläder gjorda i ett ganska kraftigt garn - ligger väl i tiden, eftersom vi går mot kallare temperaturer. Det var plagg som var stickade som kavajer och koftor med knäppning bara precis ner under brösthöjd. Väskorna jag såg hade moucher, d v s små stickade, utbuktande prickar. De var jättefina. Nu är jag superinspirerad och vill inget annat än att få sticka en stund och göra klart några av mina projekt, så att jag kan starta upp något nytt.

Om ni tror att jag inte tänkte sticka något i Paris, så tror ni fel. Jag hade faktiskt med mig stickningen, men jag glömde beskrivningen....tror inte att jag hade orkat sticka en maska i alla fall, för jag somnade tämligen ovaggad varje kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar