Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

torsdag 28 oktober 2010

Det kom lite garn med posten i veckan!


Detta är en "restleverans" från sticklägret i somras. Leverantören hann inte skicka garnerna i tid, så vi har fått de skickade till oss i efterskott. Jag fick det här! Vilket huvudbry!

Det bruna garnet är ett lingarn. Jättefin lyster, men jag tycker lin är lite svårt att sticka i och jag har inte hittat något mönster som jag har fallit för så där ordentligt, så vad jag ska göra med det vet jag inte riktigt. Brunt är inte min färg, men om man lägger till lite rosa, ljusblått eller turkost, så tror jag att jag skulle kunna få till något som jag skulle kunna trivas i.

Det flerfärgade, ska vi säga effektgarnet, heter Lambada och är en kombination av pollamid 45%, polyester 27% och bomull 28%. Färgerna går i rost, grönt och gult. Nu pratar vi verkligen om en färgkombination som inte är min. Tror inte att det funkar att lägga till lite rosa här...;-) Men snart är det jul och man kan ju alltid göra något som man kan ge bort. Frågan är bara vad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar