Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

fredag 15 oktober 2010

Jag UFO-stickar så rundstickorna glöder!

Jag har verkligen legat i denna vecka och veckans UFO växer lite för varje dag. Trots att jag blivit frestad av både det ena och det andra nya projektet, så har jag lyckats hålla emot. Jag känner mig riktigt ståndaktig. Det var så skönt att bli klar med mina två tidigare UFO-projekt att jag verkligen känner att jag gärna skulle vilja bli klar med koftan i Fame Trend också. Samtidigt sitter jag och funderar på vad nästa veckas UFO ska få bli. Det vore skönt att ta tag i ett mindre projekt den här gången. Kanske blir det ett par sockor eller kanske ett par pulsvärmare - jag får sova på saken ett par nätter till innan jag bestämmer mig.

Jag köpte en tidning idag, 101 idéer, som redan hade sidorna fulla av julpyssel och då kände jag mig lite inspirerad att göra lite julpyssel också. Med snö i norra Sverige redan nu, så kan man ju känna att vintern inte är så långt borta för oss lite längre söder ut heller.

Så många idéer, så lite tid. Ja, ja det är väl ett angenämt problem och man behöver ju verkligen inte ha tråkigt.

1 kommentar:

  1. Hej Maria... ja jag tycker att du ska piffa till din Conquille och beta av det UFO:t också :-)
    När jag satte på den rosa kanten, poppade sjalen ut...den är nu en av mina favoriter!

    SvaraRadera