Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

lördag 6 november 2010

Skörden från mässan!


Mohairgarn blev det den här gången på mässan. Jag kunde inte motstå att köpa ett stort nystan Verdi till en kofta och så köpte jag två andra mohairgarner till en halsduk. Jag blev också inspirerad att virka en filt. Drops har ett fint mönster på en stor filt med virkade rutor. Den här. Jag har massor av restgarner, så jag börjar virka lite smått på den också. Det har stört mig lite att jag inte har hittat något projekt att göra av med restgarner på, så det här kan faktiskt vara lösningen.

Fingervantarna går som tåget. Jag har bara kvar att sticka tre fingrar på vante nummer två, så det ska jag väl lyckas med under dagen/kvällen idag tänkte jag.

Ute är det strålande sol och lite frostnupet. Jag hoppas ni alla får en fantastisk dag.

2 kommentarer:

  1. Igår kväll satt jag också och kikade på den filten, från Drops. Jätteläcker!
    Låter härligt med sol och frost.... här är det mulet och regnigt. Inte så kul när man ska ut med dogsen.
    Önskar dig och en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Ja den filten är härlig, har tittat på den flera gånger.

    SvaraRadera