Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

lördag 25 december 2010

God fortsättning allihopa!

Så har du julafton passerat med fantastisk julstämning tillsammans med familjen. Underbart! När alla åkt och barnen lagt sig, så satte jag mig en stund framför TVn och stickade. Nu är veckans UFO nästan klart! Jag ska bara virka en liten kant på den också tydligen, men det får bli i morgon. Ikväll ska vi bort och då tar jag med mig en vantstickning.

Fick skidor i julklapp, som jag precis invigt. Det var inte garn, men sjukt roligt. Jag åkte omkring med ett småfjantigt smil på läpparna mest hela tiden!

Sköt om er allihopa och ta det lugnt med knäcken - den är lätt beroendeframkallande...!

1 kommentar:

  1. Åh! Härligt att UFO-högen fortsätter krympa!
    Jag stickade färdigt min sjal igår, så nu är det bara kvar att fästa trådar och pressa.
    Tredje projektet som blivit klart denna veckan :)
    Och nu stickar jag vidare på dotterns tröja och har kommit på att det är mitt sista stick-ufo. Hmmm... känns liite konstigt!

    Wow! Skidor i julklapp!
    Vilken härlig klapp!
    Själv tycker jag det är lite för kallt för skidåkning nu, får se om de kommer fram när det blir lite mildare.

    Fortsatt trevlig helg till dig och de dina!

    SvaraRadera