Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

onsdag 8 december 2010

Mera vantar!


Helgens stickkurs gav blodad tand! Det var lite jobbigt i början med strumpstickor och två färger och en skulle dominera och allt vad det var. Vi stickade och stickade och hann bara några ynka centimeter på en provlapp, fast att vi kämpade hela dagen! Det kändes lite hopplöst. Dag två provade vi på mosaikstickningen och den var betydligt enklare att begripa sig på och då blev man lite mer positiv till sinnes. Men skam den som ger sig! Jag blev, trots att det gick så knackigt i början, så sugen på att sticka mig ett par tvåfärgade vantar att jag köpte garn och satte igång i slutet av lektionen dag två. Jag vet inte vad som hade hänt. Mina nya kunskaper hade kanske legat till sig över natten, men det gick i alla fall mycket enklare dag två! Så nu har jag gjort en första mudd! Är stolt som en tupp! Nu ska jag bara få till resten. Mönstret har jag satt ihop av lite tips från Sanna om ett grundmönster och så utifrån några olika mönsterförslag som vi fick, så det finns potential att bli riktigt bra! Blir de så bra som jag hoppas, så gör jag mig ett par till i ett annat mönster!

3 kommentarer:

  1. Fina färger, det ser jättespännande ut. Ska bli roligt att se det färdiga resultatet. Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Fint som vanligt. Jag försöker mig på en stickad sjal (jag som inget av detta kan experimenterar ändå!). Började högst upp, trodde det var enklast. Nu har 2 hekto garn gått åt och jag är inte klar. kanske blir det en konstig filt?

    SvaraRadera
  3. Spännande!!! Skall bli intressant att se fortsättningen. Härliga färger!!!

    SvaraRadera