Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

tisdag 14 december 2010

Veckans UFO, v 50 före!


Denna vecka tar jag upp en annan kofta på nytt. Jag gillar tyvärr inte alls denna och den är urtråkig att sticka. Garnet är trevligt även om den bruna varianten fäller, så fingrarna blir alldeles grådaskiga. Detta UFO riskerar att repas upp och då tror jag att jag ska göra mig en ny February Lady Sweater istället.

3 kommentarer:

  1. Frågan är ju om du kommer att gilla den när den är klar då du inte gillar den nu...lycka till med FLS:-)

    SvaraRadera
  2. skjölj det bruna garnet i ättiksvatten innan du stickar i det...men jag håller med föregående...om du inte gillar den nu så kommer du nog inte att gilla den när den är klar heller..

    SvaraRadera
  3. Jag röstar också för upprepning!
    Det kommer vara en befrielse när du gjort det!
    Och så stickar du något du gillar riktigt riktigt mycket!
    Lycka till !!!

    SvaraRadera