Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 27 december 2010

Veckans UFO v 51 efter!


Ännu ett UFO kan läggas till färdighögen. En stor fin lila sjal i Luca Fino - garn. Ljuvlig att svepa om sig. Jag är nöjd med att denna äntligen är klar. Det var lite segt på slutet att sticka de långa varven. Hann väl med ungefär tre varv på en kväll...då behöver man en gnutta tålamod. Men nu är det glömt och sjalen är klar och redo att användas när helst jag behöver den.

1 kommentar:

  1. Vacker!
    Ja, urs, vad lång tid varven tar på slutet. Men så fort det är färdigt så är det glömt!

    Själv så har jag nu ett par stora projekt i huvudet som jag inte kan släppa... Har börjat samla ihop garn nu på förmiddagen och letar inspiration på nätet.
    MEN ska försöka hålla mig med att börja förrän i alla fall barntröjan är färdig!
    Kanske kanske jag gör några provlappar innan...!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera