Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

tisdag 11 januari 2011

UFO-café ikväll på FB!

Igår stickade jag en stund på Coquille-sjalen. Det gick riktigt bra och nu har jag vänt och börjar sticka mig tillbaka från nacken, vilket känns skönt. Ikväll är det ju UFO-café på Facebook, så då får jag chansen att sticka en stund till på den och det är ju en riktigt bra start på veckan.

Jag stickade också en stund på de turkos/grå vantarna, men det gick mindre bra. Jag insåg, efter att ha gjort nästan hela tumkilen färdig, att jag fått en annan färgställning på ökningarna jämfört med vante nummer 1. På vante nummer 2 hade jag stickat i precis omvänd färgställning....gör om och gör rätt...så det var bara att repa upp! Så nu har jag stickat 3 cm kortare än när jag började igår. Hur ska jag bli färdig med denna om jag ska hålla på på det här sättet - jag bara undrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar