Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

fredag 4 februari 2011

Projektcollage!


Idag har jag dokumenterat ett projektcollage. Denna vecka har jag varvat mellan fyra olika projekt när jag stickat. Det är ganska skönt att göra så, för vissa projekt kräver mer tankearbete, andra blir tråkiga om man inte samtidigt kan se en bra film eller lyssna på ljudbok eller något liknande. På bilden ser ni:
  • Början på ett par tvåändsstickade vantar till vänster.
  • Till höger längst upp är det min So called Scarf.
  • Mitt i bilden ser ni mina lila Knottyvantar - Bara fingrarna kvar på vante nummer två!
  • Det blå som skymtar underst i min hög är den blå boleron. Tycker att det går långsamt fram med den...

Få se om jag kan bli klar med något av mina projekt denna vecka.

3 kommentarer:

  1. Ja du det var många fina projekt!

    SvaraRadera
  2. Det ser intressant ut. Det måste vara svårt att välja när du sätter dig.

    SvaraRadera
  3. För att få färdigt något segt arbete så är det ju kanon att varva med något roligare, så det inte blir trist!
    Håller tummarna för att du får färdigt något projekt med! Det känns ju så bra när det blir FO =)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera