Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

fredag 20 maj 2011

Tygfynd!


För säkert ett år sedan, köpte jag tyg på IKEA, för att klä om en fåtölj. Det har inte blivit av än...kanske det aldrig blir av. Vad vet jag? Idag återfann jag i alla fall tyget i en låda. Jag hade glömt av det helt. Kom på att det skulle passa utmärkt som foder till mina två virkade väskor. Tror de kommer att tappa formen alldeles annars, när man börjar lasta i saker i dem. Jag ska kollar vad som ser bäst ut. Fåtöljtyg eller väsktyg? Det är frågan det. Men det får inte ligga kvar och bara vänta i lådan längre. Denna månad ska jag göra något av det.

A while ago I bought fabric to recover one of our armchairs. For some reason or other this never happened. Today I found this fabric in one of my drawers and I realised it would suit perfectly as lining in a couple of my crocheted bags. Now I do not know what to do, recover my armchair or use it as lining in one of my bags. I have to decide really soon, because I have decided to do something with this fabric this month.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar