Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

torsdag 14 juli 2011

En veckas väntan är över!

I en vecka har vi varit utan bredband och telefon. Visserligen finns andra alternativ, men hjälp vad jag saknat min uppkoppling! Telefonen klarar man sig ganska lätt utan. Vi har ju ett par mobiltelefoner i familjen, så det är inget problem, men man saknar att surfa runt i godan ro!















Idag har vi haft en utflykt på stan, så det där med att fotografera mitt färgexperiment har jag inte hunnit. Jag kan dock avslöja att den grådaskiga gamla t-shirten, som en gång varit vit, fick en fin rosa nyans. Den ljusorange t-shirten, som tappat lystern, blev kanske lite mörkare av den röda karamellfärgen, men det var marginellt. De två urtvättade marinblå t-shirtarna som jag färgade med grön karamellfärg verkar inte ha tagit åt sig färgen alls. Frågan är om man hade kunnat gjort på annat sätt för att få ett mer kraftfullt resultat. Om någon där ute i etern har provat, så får ni gärna höra av er och berätta hur det gick. I morgon hoppas jag kunna fota mitt färgexperiment, så att ni kan se hur det blir. Tills dess får ni se hur det såg ut när de hängde på tork igår.

1 kommentar:

  1. Jag har ju aldrig färgat med karamellfärg utan bara växtfärgat.

    SvaraRadera