Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

lördag 30 juli 2011

Spinna med slända!

Igår provade jag att spinna lite med en bottentyngd slända. Det gick väl si så där. Jag kollade lite filmer på YouTube och så försökte jag göra likadant. Tyckte det var lite svårt. Antingen blev garnet för tunt och gick av eller så blev det alldeles för tjockt. Att få det jämt kunde man ju glömma. Nu ska jag ju gå på kurs i detta i augusti, men jag ville bara prova lite först, så att jag åtminstone känt på det innan jag åker iväg. Jag kommer att göra fler försök, för det var trots allt ganska roligt. Jag antar att det är som med allt annat, övning ger färdighet.

Idag är det bara marknadsförberedelser som gäller. Lovar fota lite på marknaden, så att ni som inte hade tid eller möjlighet att komma förbi, ska kunna se hur det såg ut. Hoppas nu bara att vädret håller sig på min sida, så ska det nog kunna bli en riktigt angenäm upplevelse. Om inte annat, så är det ju alltid kul att träffa nya människor.

1 kommentar:

  1. Blir intressant att få se dina bilder.Spinna har jag aldrig försökt mig på. Verkar svårt.

    SvaraRadera