Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

söndag 14 augusti 2011

Stickkurser!

Nu har jag en massa stickkurstankar i huvudet. Jag har tre olika stickkurser på gång:
  1. Nästa helg åker jag till Sätergläntan på stickkurs. Man kunde välja bland lite olika teman, men jag har valt att lära mig mer om ull och att spinna. Det ska bli väldigt spännande. Jag har sett fram emot detta hela sommaren.
  2. Den 29 augusti påbörjar jag en ny kurs på HV-skolan. Denna gång ska jag gå "stickresan". Då reser vi genom Sverige och provar på olika sticktekniker. Ja vi reser ju inte fysiskt, men en resa blir det likväl.
  3. Den 6 september fram till mitten av oktober håller jag själv en nybörjarkurs i stickning. Kursen arrangeras tillsammans med Studieförbundet Vuxenskolan och vi kommer att hålla den här ute på Värmdö. Det ska bli riktigt roligt att lära ut något som jag brinner för. Det finns platser kvar, så anmäl dig gärna eller tipsa vänner och bekanta.

2 kommentarer:

  1. Låter trevligt med alla stickkurser! Man blir väl aldrig fullärd. Sen är det ju så roligt med alla människor man träffar, som har samma intresse!

    SvaraRadera
  2. Säterglänta är ett härligt ställe att lära sig nya saker

    SvaraRadera