Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

tisdag 27 september 2011

Maffiga muddar!

Till min kurs har jag stickat lite olika exempel på muddar, för att exemplifiera vilken skillnad det kan bli när man använder olika typer av garn och olika typer av stickor. Alla muddarna är baserade på räta och aviga maskor. De första har jag stickat i Drops Polaris, vilket var ett väldigt trevligt garn att jobba med. Fin lyster och snygga färgskiftningar i garnet som gör det mer levande. Jag har precis stickat klar mudd nummer två, men eftersom dessa stickas som rektanglar, så har jag monteringen kvar att göra ikväll. Sedan ska jag fota och visa er. Modellen ser ut så här och ni hittar den hos Garnstudio. Mina är dock lila, en fin färg som skiftar i  lite cerise och blått. Detta är en färg helt i min smak.

2 kommentarer: