Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

torsdag 1 september 2011

Vantar efter eget huvud

Igår kväll fick jag äntligen en stund över för ljudbok och stickning. Jag jobbade vidare med de vantar jag skapat ett eget mönster till. Jag tror jag ska prova att valka dem lite, så att de blir lite tajtare och lite tätare. Jag får ta det försiktigt så att de inte krymper alldeles. Jag stickar dem i Marks & Kattens gotlandsull. Det är ett ljuvligt garn, men lite ojämnt mellan olika härvor tydligen. I den första härvan var tråden ganska jämnt spunnen, men det är den inte alls i nystan nummer två. Därav ser den ena mer jämnt stickad ut än den andra. Det är ett annat skäl till att jag vill försöka valka dem lite, så att de där ojämnheterna ska suddas ut lite och vantarna blir mer lika varandra. Annars är garnet ljuvligt, varmt, mjukt och gosigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar