Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 7 november 2011

Lövet del 2


En kreativ process har tagit sin början. De första löven formades igår kväll. Var lite tveksam då, men nu tycker jag att det ser riktigt ok ut. Behöver införskaffa lite snyggt mörkare grönt garn bara, så blir det nog riktigt bra till slut. Jag har ju många löv jag måste göra innan jag har täckt in hela stommen. Jag behöver säkert en 150 st totalt. Jag inser och det gör säkert ni också att jag lär bli tvungen att göra en himla massa löv framöver och det är ändå bara början. Tur att februari är ganska långt bort och skönt att jag äntligen började igår kväll.

1 kommentar:

  1. Det låter som ett stort jobb du har framför dig! Men fint blir det säkert. Ska bli spännande att se när det färdigt.

    SvaraRadera