Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

torsdag 5 januari 2012

En matta?

Igår tänkte jag att det skulle kunna bli en grytlapp eller en disktrasa, men så tipsade Hamrånge Slöjdare att det ju kunde bli en matta. Så nu håller det på att bli en matta. Den är än så länge väldigt liten ca 40 cm i diameter, men den är väldigt färgglad. Jag vet inte riktigt vart jag ska ha den. Det beror lite på hur länge garnet räcker, men vill det sig väl, så kanske den blir tillräckligt stor så att sonen kan få den, om han nu vill ha den. Annars får jag väl fundera ut något annat ställe att ha den på.


Skulle den bli alltför liten, så kan jag ju alltid göra en kudde av den. En kudde är lättare att hitta en plats till.

1 kommentar:

  1. Vad roligt att jag kunde hjälpa till med en idè.
    Den ser väldigt läcker ut. Jag skulle lägga den i badrummet om den var min!!

    SvaraRadera