Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

torsdag 22 mars 2012

Nygammal spinnrock

Man måste ju bara älska sitt nätverk. Man slänger ut en fråga och det ena leder till det andra och så vips så känner någon någon, som känner någon som har det man behöver. Jag har ju kommit igång med spinnandet och t o m köpt kardor för att kunna ta hand om min ull. Men jag får inte riktigt till det på min gamla spinnrock. Det fattas lite delar och det går bara att spinna åt en hållet. Jag har svurit lite och försökt fixa till det, men det har inte blivit riktigt bra. I förrgår fick jag så via nätverket höra talas om en spinnrock som var till salu, så igår kväll åkte jag och tittade på den. Hon hade två stycken. Den ena lite nyare, för att vara en gammal modell. Jag slog till på den. Hjulet bara glider fram tyst, jämnt och stilla. Älskar den redan. Nu är det bara att spinna på för glatta livet. Tjoho!

1 kommentar: