Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 1 februari 2010

Jag kämpar på

Hej!
Jag fortsätter att kämpa på med sockklubbens februarimönster. Nu har jag snart slutfört hela hälen och då är det bara bendelen kvar. Det har varit riktigt klurigt och tagit ganska lång tid. En normal raggsocka stickar jag på en kväll, men denna första socka i modellen Saviano som vi skulle sticka för februari, har jag svettats med i flera dagar nu. Skam den som ger sig! Snart är jag färdig med den första. Känns nästan som om det skulle vara läge att ta fram champagnen när jag är klar med hela paret.

Idag fick jag också en sändning med garn som jag ska använda till de andra sock- och pulsprojekten som jag har liggande väntande. Ska försöka hinna fota dem senare, så att ni får se vilka fina färger det är på dessa garner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar