Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

fredag 5 augusti 2011

Garnet tog slut igen innan sjalen tog slut!

Jag tror jag var så inne i min ljudbok här om kvällen att jag inte var tillräckligt uppmärksam på hur snabbt garnet gick åt, så det tog slut när jag hade typ 5 rader kvar...man kan ju bli trött på sig själv för mindre. Men ibland har man ju tur som en tokig. Precis där mitt garn tog slut, så var kulörten mörkt blå med inslag av svart, så jag letade fram lite svart fabelgarn och vet ni, det syns inte ens att jag bytt garn. Sjalen har bara fått en svart kant längst ner. Hoppas den ser lika snygg ut när jag blockat den. Idag är det alltså dags för blockning. Bild kommer förhoppningsvis under morgondagen.

Jag har rotat runt lite bland mina pågående projekt och tänker göra klar min kofta som jag stickar på jättestickorna. Jag har snart framstycke och halva ärmen klar, så då är det bara att göra en till likadan del. Vill gärna ha den klar nu så jag hinner använda den lite innan sommaren tar slut. Den är lite klumpig att släpa med sig, så jag har påbörjat en Haruni-sjal också i mitt vita ullgarn, som jag köpte uppe på Sätergläntan när jag var där för några veckor sedan. Jag har länge tänkt göra en Haruni, men det har liksom inte blivit av, men nu slår jag till. När jag hunnit lite längre, så kommer det en bild på den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar