Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 1 mars 2010

Ett nytt mobilfodral kompletterar min väska.



Idag har jag jobbat vidare med min stickade, svarta väska. Jag skaffade en bit tyg på Syfestivalen, ett turkos-blått lite mönstrat tyg. Nu har jag fodrat väskan och gjort två fickor på insidan, för småsaker. Dessutom har jag stickat ett mobilfodral till. Jag använde samma mönsterstickning som på väskan, men denna gång använde jag ett tunt bomullsgarn och tunna stickor. Mobilfodralet fodrade jag också med samma tyg som väskan. Mobilfodralet fick dock turkosa pärlor i den avslutande picotkanten. (väskans är mer åt det silvriga hållet) Tillsammans blir de jättefina. Tyget som fodrar både väska och mobilfodral ger dem bättre stadga och på så sätt hoppas jag att formen ska bibehållas. Nu är det bara en fest som saknas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar