Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

onsdag 24 mars 2010

Sockklubben i April


Här om dagen la Ulrika på StickaMera ut mönstret till Sockklubbens sockor för April. De ser jättefina ut tycker jag, så jag grävde runt lite i min överfulla garnkorg och hittade detta fantastiska garn ifrån Opal - vilken underbar färg detta är. Jag var tvungen att genast kasta mig över mönstret och börja sticka och så här långt har jag hunnit på första sockan. Det verkar vara ett ganska bra mönster så här långt i alla fall. Pedagogiskt och tydligt uppställt. Det har hittills varit någon liten grej som jag inte fattat exakt vad de vill att man ska göra, men när jag tittar på bilderna på hur det ska bli, så tror jag att jag har lyckats lösa det ändå. Det är ju det här med att sticka mönster på engelska som krånglar till det lite. Detta är ju bara mitt tredje försök med ett mönster på engelska, men skam den som ger sig! Det blir lättare varje gång man försöker.

Sockorna för april heter Falling Tears och kommer ifrån Lucygerbils Anleitungen. Detta är ett gratismönster, så även om du inte är med i sockklubben, så kan du göra ett försök. Det är väl fantastiskt med nya snygga sockor, som värmer på kommande vårutflykter.

Mönstret till april månads pulsvärmare finns också upplagda på StickaMeras hemsida. Jag har dock bestämt mig för att inte sticka dessa. Jag trivs inte i dessa pulsvärmare med tumme på, då kan jag lika gärna ha vantar. Jag vill ha en pulsvärmare som är som en mudd eller en hel vante. Sån är jag. Men mönstret såg fint ut, så ni som gillar det tycker jag ska göra ett försök.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig färg på garnet!

    Tack för svaret både i bloggen och på forumet, förstår hur du menar. Tyckte det lät så konstigt att man först skulle flytta maskan till en sticka och sen till en annan, varför inte bara flytta den direkt till den andra?

    SvaraRadera