Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

lördag 10 april 2010

Ett armband!

För någon vecka sedan köpte jag mig två stycken väldigt små virknålar för tunt garn. Den ena var i storlek 2,0 mm och den andra 1,5 mm. Dessa måste ju testas tänkte jag och tog fram ett tunt garn jag hade kvar från när jag broderade en gardin för länge sedan. Jag trädde på en massa pärlor i olika färger och dessa virkade jag sedan in i en smal remsa. Armbandet är ca 1 cm brett och jag skulle tro att det gick åt ett hundratal pärlor. Så här blev resultatet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar