Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

fredag 9 juli 2010

Ett härligt besök på Sätergläntan!


Nu har årets besök på Sätergläntan klarats av. Det är så vackert där och butiken är full av kreativa och vackra saker. Tyvärr är det ganska dyrt, men de som jobbar med hantverk måste ju också få betalt. Jag brukar sällan köpa något, men i år fastnade jag för ett fint gammelrosa ullgarn. Färgen är en sådan där smutsig pastell och jättevacker. Jag köpte två nystan, så nu kan jag sticka mig ännu en sjal. Jag har en hel del UFOn som jag måste avsluta först, så jag tror att jag spar detta projekt till sticklägret i augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar