Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

lördag 10 juli 2010

Mera garn!


När vi kom hem igår, så väntade ett paket ifrån Nyansera. Ni kanske kommer ihåg att jag unnat mig att gå med i en garnklubb nu i sommar som Nyansera har anordnat. Tre paket ska komma under juni-augusti och jag har precis fått mitt andra paket. Denna gång heter garnet Halo och är ett 2 ply garn som består av 100% baby alpaca. Härvan väger 100g och är 800 m. Så nu blir det till att sticka fler sjalar.Tror inte att man kan få för många sjalar faktiskt. Tänk bara på hur jag kommer kunna variera mig nu framöver. Sjalen som jag gjorde av garnhärvan som jag fick i juni har jag dessutom gett bort till min svärmor. Det var hennes färger mer än mina. Men den lila-rosa färgen som denna härva har, den passar mig perfekt! Garnet är dock mer cerise till färgen än vad bilden visar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar