Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

tisdag 31 augusti 2010

Det händer en hel del just nu!

Det känns som om det just nu händer en hel del saker både här och där. Dels har jag ju kommit in på min stickkurs, dels så pågår just nu en designertävling på Stickameras hemsida.
Det låter jättekul, så jag sitter här och klurar på om jag ska ta och göra ett försök. Har aldrig designat några vantar tidigare och inte mycket annat heller ska jag i ärlighetens namn erkänna, men det här lät så där lagom komplicerat att börja med. Så kanske kommer jag vara med. Något för dig också kanske?

Jag stickar på med lite av varje just nu. Jag har påbörjat ett nytt projekt. En uppifrån och ner tröja. Jag har skrotat mitt muddprojekt i pulsklubben för augusti och sitter istället och knåpar på septembermönstret. Lördagens stickcafé på litet Nystan var väldigt trevligt och jag fick en del stickat på min coquille-sjal då. Min kofta i Fame trend växer och jag jobbar just nu på första ärmen. Ja man behöver verkligen inte ha tråkigt om man inte vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar