Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

söndag 22 augusti 2010

Jag slutför projekt också!


Jag verkar nog lite manisk med alla pågående projekt som jag har just nu, men jag slutför några i alla fall och då kan det t ex bli så här. Detta är min Videviksjal och jag är så nöjd med den. Sjalen såg verkligen inte mycket ut för världen innan jag hade blockat den på vår gamla madrass. Men nu när det är gjort, så ser man hur fint mönstret är. Den här tror jag att jag kommer att använda mycket.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Men, vilken tjusig sjal, du är en mästare på att tillverka.....
    Var den svår att sticka?
    Ha en fortsatt fin söndag.
    Mvh Bettan i Herrljunga

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack! Nej den var inte svår att sticka. Mönstret är på engelska och finns i boken Knitting Green av Ann Budd. Det är diagram som man följer och de är ganska lätta att sticka efter tycker jag. OM man inte har stickat efter engelska mönster tidigare, så behöver man inte tveka. Det finns gott om förklaringar på nätet över hur man gör. Så det är bara att sätta igång Bettan. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Så fin den blev när den blev blockad!

    SvaraRadera
  4. Kul att se sjalen klar!
    Åh, längtar verkligen tillbaka... :-)

    Roligt att höra att man kunnat lära någon något nytt... Det är alltid bra att kunna nysta... :-D

    SvaraRadera