Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

lördag 21 augusti 2010

Jag vann ju lite garn i garnlotteriet på sticklägret!


Nu väntar jag bara på att komplettera med några nystan till, som är på väg till mig, men jag har redan hittat en kofta som jag vill göra. Den stickas i ett stycke nerifrån och är efter ett dropsmönster som jag, efter lite velande fram och tillbaka, fastnade för. Den ser lite liten ut, men det tycker jag alltid att det gör i början, men så när man väl är färdig, så är det inte alls för litet. Garnet är Marks & Kattens Fame Trend och jag gillar färgkombinationen. Hade kanske velat ha bredare partier av respektive färg, men jag tror att detta kan bli ganska bra till slut också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar