Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

söndag 19 september 2010

En rolig bok...tror jag!

Jag köpte en rolig bok på nätet, för någon vecka sedan, men jag har så vansinnigt många projekt på gång, så jag har ännu inte hunnit börja testa. Boken heter Learn to do tunisian lace stitches och handlar helt enkelt om olika typer av krokning.

Learn to Do Tunisian Stitches [With DVD]

Är det någon av er som provat att göra något från denna bok? Jag tror att Liisa på sticklägret hade en sådan här bok, eller så var det någon liknande. Hon hade inte heller börjat på sin än. Det är helt enkelt för lite tid och för mycket projekt man vill göra. Bilderna i boken är fina och väldigt tydliga, så det borde inte vara så svårt att göra ett försök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar