Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

fredag 10 september 2010

Nytt garn från Nyansera

För någon vecka sedan fick jag ett jättefint garnnystan från Nyansera. Det sista för den här omgången av garnklubben, men jag har redan anmält mig till nästa omgång som börjar i oktober. Jag har fått så fantastiskt fina garner att jag verkligen kände att jag ville vara med en omgång till. Garnet jag fick nu i augusti heter Komplett och är 100% superwash merinoull. Det var en härva på 100 gram. Nyansera tipsade om att göra sockor eller en liten halsduk/sjal, så jag surfade runt lite på Knitty och hittade denna sjal - Lamina - som jag blev sugen på att testa att göra. Den är lite annorlunda, men jag tror den kan vara rätt så användbar. Färgen på mitt nystan ger associationer åt det jeansblå hållet. Är det möjligtvis någon som redan har sticka denna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar