Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

tisdag 19 oktober 2010

Vad mörkt det är ute!

Idag känns det som en dag som är som gjord för att sitta inne och kura med en kopp kaffe och en stickning, men vardagen är här, så det går ju inte riktigt.

Igår kväll blockade jag koftan i Fame Trend. Ett par trådar till ska fästas och en knapp ska hittas och sättas fast, men sen så är den färdig. Bild kommer i morgon hoppas jag om nu bara dagsljuset är lite mer på min sida än idag, för idag är ju ljuset bedrövligt!

Jag har stickat en hel del på mina muddar också. Nu har jag en klar och en dryg tredjedel klar av den andra, så det tar sig.

Ikväll är det Online Stickcafé på Facebook igen. Då hinner jag nog sticka klart muddarna och kanske hinner jag också börja på något nytt projekt, eller ta tag i något annat UFO. Jag får se vad jag känner för ikväll helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar