Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

torsdag 4 november 2010

Två parallella projekt!



Jag har två projekt som jag jobbar med denna vecka. Jag blev så less på min nya kofta när garnet hela tiden fäller så mycket, så jag har pausat den denna vecka. Istället stickar jag på med mina fingervantar. Den första blev klar i går kväll. Det går väldigt fort och mönstret är enkelt att följa. Tänk jag trodde det skulle vara superkrångligt att sticka fingervantar. Jag har någon bild framför mig att strumpstickorna åker ur stup i kvarten och att man tappar maskor och sitter där och är arg. Så har det dock inte alls blivit. Jag har inte använt några strumpstickor utan hela tiden bara en lång rundsticka och det går så bra!

Dessutom har jag fått hem stickorna som jag behövde för att kunna göra en axelvärmare och den går också som tåget. Stickorna är nummer 9, så att sticka en mönsterrapport som är 12 varv gör att man plötsligt har stickat nästan en decimeter. Denna hoppas jag ska bli klar till veckan också.

1 kommentar:

  1. Tack för tipset om FLS! Den är så snygg och jag har den på min önskelista men skulle vilja sticka den i Heavens hand tror jag.
    Ringwood är väldigt snygga men det är ju så många fingrar på fingervantar!
    Jag brukar ha fullt upp med att sticka bara tummar på vanliga vantar.
    Men kanske ska jag våga prova?!
    Ha det bra!

    SvaraRadera