Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

onsdag 3 november 2010

Veckans UFO försvann!


Jag satt här igår och fingrade på tumvanten, men den kändes inte bra. Jag fingrade lite till och sedan repade jag upp eländet. Jag var inte nöjd med formen på den, så nu är den ett minne blott. Istället började jag sticka på en annan vante, en Ringwood från Knitty. Det är en fingervante. Jag tror inte att jag någonsin stickat fingervantar och har jag gjort det så var det så länge sedan att jag inte minns och då kan det ju inte räknas eller hur! Nu får vi se hur långt jag hinner med denna innan veckan är slut. Det verkar gå ganska fort att sticka den. Som ni ser, så har jag ju redan börjat med ökningarna för tummen!

3 kommentarer:

  1. Bra lösning! Ett UFO mindre och ett nytt roligt WIP:-)

    SvaraRadera
  2. Jag har heller aldrig stickat fingervantar. Men dessa har jag också sett hos Knitty. Riktigt snygga är dom! Du får berätta hur dom är att sticka.

    SvaraRadera
  3. Skönt att besluta sig för att dra upp när man inte är nöjd! Roligare att sticka något annat då!
    Lycka till med fingervantsstickningen!

    SvaraRadera