Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

tisdag 2 november 2010

Veckans UFO v 44 före!


Denna vecka slår jag till med ett projekt som jag verkligen inte vet om jag kommer att slutföra eller helt enkelt bara riva upp! Så har jag inte känt för något av UFO-projekten hittills. Jag har inte så himla mycket sticktid denna vecka. Det är en massa aktiviteter på gång med höstlov och körsång var och varannan kväll. Dessutom så är det ju syfestival i slutet av veckan. Hur som helst är detta i alla fall ett par enkla tumvantar. Den ena vanten är stickad så långt att tummen precis är påbörjad. Den andra existerar inte ens. Mönstret har jag hittat på varteftersom, så frågan är om jag kan se eller om jag kommer ihåg hur jag gjorde...

Nu går det ju ganska fort att sticka vantar, så bestämmer jag mig för att fullfölja denna stickning, så kan jag ju faktiskt hinna sticka en vante till även om tiden är knapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar