Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 8 november 2010

Veckans UFO v 45 före!


Nu är det dags att göra färdigt mina sockor. Sist jag stickade på dessa var i början av augusti på sticklägret... Den första sockan är färdig. Den andra har jag bara stickat ett par centimeter på, så där finns en hel del kvar att göra. Second Sock Syndrome verkar ha drabbat mig hårt här... Jag kan inte säga att jag ser fram emot detta projekt, men jag vet att när jag väl har kommit igång, så kommer det kännas kul igen och jag kommer verkligen gilla dem när de är klara, för sockan sitter perfekt på foten. Sockan heter Winnow och var med i sockklubben i augusti tror jag att det var. Detta är också ett Knittymönster. Nu kan jag inte tillägga mycket mer än att det bara är att sticka på!

2 kommentarer:

  1. Fin och skön ser den ut, sockan! Hoppas den snart har en färdig vän nu då!
    Och vad fina dina fingervantar blev!!!
    Perfekt till vädret som är nu!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. De där sockorna blir snygga.
    Lycka till med den andra!
    Jag gillar också fingervantarna. Supersnygga!

    SvaraRadera