Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

tisdag 9 november 2010

Äntligen tisdag!

Idag är det dags för stickcafé igen online. Ute stormar det och snön vräker ner. Undra om man kommer att ha något fungerande bredband ikväll, så att man kan var med? Om man bor på landet, som jag, så är det faktiskt en fullt berättigad fråga att ställa sig.

Igår kväll, så stickade jag en bra bit på skaftet på sockorna, veckans UFO. Dessutom så gjorde jag klar min nya axelvärmare. Den ska nu blockas och så ska trådarna fästas. Måste göra en snodd också, så att jag kan knyta ihop den. Det fanns en bild med på en blomma, som såg fin ut, men den var en katastrof när jag provade att göra den. Kanske virkar jag en annan blomma och fäster på den istället?

Det där med bilder kan man helt enkelt glömma idag. Vi får göra ett nytt försök i morgon istället. Ha en riktigt bra dag och kanske så ses vi ikväll på FB.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar