Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 15 november 2010

Veckans UFO v 46 före!


Denna vecka har jag tänkt virka lite korgar av papperssnöre. Åminstone denna måste bli klar. Jag har alltstå gjort en botten, men kanske ska jag göra den lite större. Eller också gör jag flera stycken i olika storlekar. Det är ganska hårt att virka i papperssnöre, men resultatet blir fint, så det är värt det. Man får bara tänka på att man inte kan virka så långa stunder i taget, vilket ju är prefekt för ett UFO-projekt, som man ska ägna lite omtanke varje dag!

1 kommentar:

  1. Papperssnöre har jag inte provat att virka i, men några korgar har det blivit i olika modeller och material.
    Nu är jag lite sugen på att klippa isönder en tröja och virka korgar, MEN: INGA NYA PROJEKT här inte !!!

    Lycka till med din korg och fingrar!

    SvaraRadera